Ποιες/-οι Είμαστε

Το Πολύχρωμο Σχολείο είναι μια εθελοντική, μη κερδοσκοπική συλλογικότητα που δημιουργήθηκε το 2009 με το αρχικό όνομα «Ομοφοβία και Τρανσφοβία στην Εκπαίδευση».

Σκοπός του Πολύχρωμου Σχολείου είναι η εξάλειψη των διακρίσεων γύρω από ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου, έκφρασης φύλου και χαρακτηριστικών φύλου στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Ο σκοπός αυτός αναλύεται στους εξής στόχους:

  • Εξάλειψη των προκαταλήψεων
  • Ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και υποστήριξη από τον συνδικαλισμό
  • Βελτίωση της εκπαίδευσης (συμπερίληψη και πολιτειότητα, δηλαδή σεβασμός στα δικαιώματα, καλλιέργεια κριτικής ικανότητας κτλ.)
  • Θεσμική κατοχύρωση της συμπερίληψης στην ελληνική εκπαίδευση
  • Πιο εύρυθμη και διακριτή λειτουργία εξουσιών (Δικαστικής, Εκτελεστικής, Νομοθετικής, ΜΜΕ), διαφάνεια και λογοδοσία
  • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικής Κοινότητας, ΜΜΕ και Φορέων

Για να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους και γενικότερα την αλλαγή των στερεοτυπικών αντιλήψεων της κοινωνίας για τα ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα, διεξάγουμε έρευνες πάνω στα σχετικά πεδία, εργαζόμαστε πάνω στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών, μαθητικού πληθυσμού, γονέων, φορέων και ευρύτερου κοινού, παράγουμε εκπαιδευτικό υλικό, συνεργαζόμαστε με σχετικές συλλογικότητες και φορείς και πιέζουμε για θεσμική κατοχύρωση.

Οι βασικές αξίες του Πολύχρωμου Σχολείου είναι η συμπερίληψη, η πολιτειότητα και η αειφορία/βιωσιμότητα. Επιδιώκουμε την ανοιχτότητα, τη διαφάνεια και τη συνέπεια προς τις αξίες μας. Ως μέλη μιας οργάνωσης της Κοινωνίας των Πολιτών, αγωνιζόμαστε καθημερινά να κάνουμε πράξη τις δημοκρατικές αρχές πάνω στις οποίες οικοδομήσαμε τον τρόπο λειτουργίας του Πολύχρωμου Σχολείου. Επιθυμούμε τον διάλογο και τη συνεργασία με άλλες οργανώσεις και θεσμικούς φορείς, με γνώμονα πάντα την προώθηση των συμφερόντων των πολιτών.

Πιστεύουμε στη δημοκρατικότητα και στην ατομική ελευθερία και αυτή την πίστη την έχουμε μετουσιώσει σε δομές και διαδικασίες λήψης αποφάσεων, έτσι ώστε να μπορούμε να αγωνιζόμαστε μαζί για τον κοινό σκοπό, διατηρώντας την αυτονομία και την ακεραιότητα της προσωπικότητας της καθεμιάς από μας. Το Πολύχρωμο Σχολείο δεν περιορίζει την ελεύθερη έκφραση των μελών του αλλά θεωρούμε δεδομένο ότι για να παραμένει ένα άτομο μέλος του πρέπει να ενστερνίζεται τις άξιες του.

Το Πολύχρωμο Σχολείο βασίζεται εξολοκλήρου στις/στους εθελόντριες/-ές του, που εντάσσονται σε 4 κύκλους βάσει του βαθμού ενασχόλησής τους και εμπλοκής τους στη λήψη αποφάσεων: Βάση, Εθελόντριες, Ολομέλεια και Συντονιστική Ομάδα. Με αφετηρία τη Βάση, τα μέλη μπορούν να ενεργοποιηθούν περαιτέρω ως Εθελόντριες και στη συνέχεια να περάσουν στους εσωτερικούς κύκλους του Πολύχρωμου Σχολείου: την Ολομέλεια, που αποτελείται από περίπου 25 άτομα, και τη Συντονιστική Ομάδα, που απαρτίζουν έως 10 άτομα.

Κάποια από τα μέλη μας:

0-02-01-1ac018c3a41dc133e99a8b961cb283645865e2f4d6fbacea48e5af7757e6978e_full

Μέλος Συντονιστικής Ομάδας

Υπεύθυνη Τομέα Επικοινωνίας

Email επικοινωνίας: info@rainbowschool.gr

Η Μαρία Πατεράκη είναι εκπαιδευτικός στη Β/θμια εκπαίδευση. Πιστεύει ότι δεν είναι πολυτέλεια να είναι το σχολείο ένας ασφαλής χώρος για όλα τα παιδιά. Αγαπά να σκαρώνει συνθέσεις ηλεκτρονικής μουσικής όταν ξεκουράζεται.

petros

Μέλος Συντονιστικής Ομάδας

Υπεύθυνος Τομέα Θεσμικής Δικτύωσης, Παρεμβάσεων & Διεκδικήσεων

Email επικοινωνίας: net@rainbowschool.gr

Ο Πέτρος Σαπουντζάκης είναι δάσκαλος δημοτικού τα τελευταία 17 χρόνια. Έχει ασχοληθεί με διάφορα στο παρελθόν, από εκκλησιαστικές σπουδές, μέχρι ορειβατικές εκδρομές. Συνεχίζει να αγαπάει τη φύση, και θεωρεί ότι το κάθε παιδί είναι ένα ολόκληρο οικοσύστημα. Είναι από τα ιδρυτικά μέλη του Πολύχρωμου Σχολείου.

Μέλος Συντονιστικής Ομάδας

Υπεύθυνη Τομέα Διοίκησης, Οικονομικών & Προγραμμάτων

Email επικοινωνίας: projects@rainbowschool.gr

Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης, κατά κόσμον Φαίη Ορφανίδου. Ξενιτεύτηκε μικρή στην Κύπρο για να σπουδάσει ξενοδοχειακά, όπου αποφάσισε με συνοπτικές διαδικασίες, αφού πήρε το πτυχίο της, ότι δε θέλει να ασχοληθεί με αυτή τη δουλειά. Όμως της έμειναν τρία μεγάλα καλά ή ίσως κουσούρια: η αγάπη για τις σπουδές, η αγάπη για τις γλώσσες και το τυφλό σύστημα δακτυλογράφησης. Ως άνθρωπος των άκρων, επιστρέφοντας στην Ελλάδα του ’δωσε και κατάλαβε. Πρώτα γλώσσες (αγγλικά, γερμανικά, ισπανικά, ιταλικά). Έπειτα Δίπλωμα Μετάφρασης, πτυχίο στον Ελληνικό Πολιτισμό, μεταπτυχιακό στις Κοινωνικές Επιστήμες, δεύτερο μεταπτυχιακό σε Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα, άπειρα σεμινάρια επί παντός επιστητού. Παράλληλα δούλευε σε ΜΚΟ (WWF και Fair Trade Hellas) και ως ελεύθερη επαγγελματίας (μεταφράστρια και υποτιτλίστρια). Συγχρόνως, πρόσφερε εθελοντική εργασία σε μύριες όσες ΜΚΟ και βρέθηκε μέσα στην κρίση να προσπαθεί να ενώσει όλα αυτά τα αταίριαστα ως μέλος ομάδων και συλλογικοτήτων για τον πολιτισμό, την τέχνη και την εκπαίδευση. 

Μέλος Συντονιστικής Ομάδας

Υπεύθυνη Τομέα Εκπαίδευσης

Email επικοινωνίας: edu@rainbowschool.gr

Η Έλενα Σκαρπίδου είναι εκπαιδευτικός στη Β/θμια εκπαίδευση τα τελευταία 30 χρόνια περίπου. Έζησε σε αρκετές πόλεις, δίδαξε την αγγλική γλώσσα σε διάφορα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συντονίζει ομάδες Αγωγής Υγείας εφήβων με θέματα που αφορούν την ψυχική υγεία, τη σεξουαλική παιδεία και τις έμφυλες σχέσεις, καθώς και σχολές γονέων και επιμορφώσεις εκπαιδευτικών με την ίδια θεματολογία. Πιστεύει ότι είναι εξαιρετικά αναγκαίο να διδάσκουμε στο σχολείο το σεβασμό για την ετερότητα, για το άλλο άτομο ως υποκείμενο που διαφέρει από τον εαυτό μας γιατί διαθέτει τη δική του σκέψη. Έχει πάθος με τις ομάδες και τη δυναμική τους και θεωρεί ότι είναι θέμα ανθρωπισμού να προωθείται η συμπερίληψη σε κάθε ευκαιρία. Επίσης, διατηρεί ένα παιδιάστικο πάθος για τη θάλασσα, τα δέντρα και τα σκυλάκια.

Μέλος Συντονιστικής Ομάδας

Συνυπεύθυνη Τομέα Θεσμικής Δικτύωσης, Παρεμβάσεων & Διεκδικήσεων

Η Αλεξία Τουμαζάτου, εκτός από το ενδιαφέρον της για τα ανθρώπινα δικαιώματα, στην υπόλοιπη ζωή της ασχολείται με την έρευνα ως υποψήφια διδακτόρισσα του τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ. Στον ελεύθερο χρόνο της της αρέσει να ψάχνει αεροπορικά εισιτήρια και να σχεδιάζει ταξίδια (είτε τα κάνει είτε όχι).

Μέλος Συντονιστικής Ομάδας

Συνυπεύθυνος Τομέα Εκπαίδευσης

Ο Απόστολος Πούλιος είναι πτυχιούχος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ., διδάκτορας Κοινωνιογλωσσολογίας του ίδιου τμήματος και υποψήφιος διδάκτορας Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι επίσης πτυχιούχος πιάνου και ανώτερων θεωρητικών του Ελληνικού Ωδείου, ενώ έχει παρακολουθήσει επιμορφωτικό πρόγραμμα σχετικά με την Αμερικανική Ιστορία και τον Πολιτισμό στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις ως υπότροφος του Ιδρύματος Fulbright. Διδάσκει αγγλικά, πιάνο και μουσικό θέατρο στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου. Έχει επίσης διδάξει μαθήματα γλωσσικής κατάρτισης, ακαδημαϊκής γραφής και ερευνητικών δεξιοτήτων στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Έχει δημοσιεύσει μελέτες σχετικά με τη συγκρότηση των ηλικιακών ταυτοτήτων στον καθημερινό λόγο, τον λόγο των ΜΜΕ και την ιστορία του ελληνικού μουσικού θεάτρου σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι μέλος του Πολύχρωμου Σχολείου από το 2018.

Η Θένια Φωτιάδου σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ., όπου μαθήματα όπως η «Αντιρατσιστική,Αντισεξιστική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση»και το «Κοινωνικό Φύλο κι Εκπαίδευση» την έφεραν πιο κοντά στην ιδέα του Πολύχρωμου Σχολείου, στο οποίο έγινε μέλος το 2018.Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στις παιδαγωγικές επιστήμες τουUniversityofGroningen, εστιάζοντας στη ΛΟΑΤΚΙΑ+ νεολαία. Ονειρεύεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα,το οποίο θα διέπεται απόαγάπη και σεβασμό, όπου όλα τα παιδιά θα νιώθουν ασφαλή και θα είναι απόλυτα οι εαυτοί τους.Της αρέσουν τα ταξίδια κι οι εκδρομές στη φύση κι αγαπά το διάστημα.

Η Λεμονιά Λαμπροπούλου είναι ψυχολόγος και μεταπτυχιακή φοιτήτρια Συμβουλευτικής. Έχει ασχοληθεί ερευνητικά με την ύπαρξη ασυνείδητων στερεοτύπων και την μείωση των προκαταλήψεων βάσει έμφυλων χαρακτηριστικών. Στον ελεύθερο της χρόνο καταβροχθίζει βιβλία, εξερευνά την φύση και παίζει με χρώματα και κλωστές.Είναι μέλος του Πολύχρωμου Σχολείου από το καλοκαίρι του 2018.

Η Ρηνιώ Συμεωνίδου γεννήθηκε στην Αθήνα (1966) και ζει στις Κυκλάδες. Αφού αγάπησε, σπούδασε, δούλεψε και δίδαξε την τέχνη του ήχου για δυο δεκαετίες, αφοσιώθηκε στην ανατροφή ενός υπέροχου ίντερσεξ παιδιού. Νιώθοντας ότι η ήπια γονεϊκότητα με ενσυναίσθηση και σεβασμό στο παιδί αλλάζει το μελλοντικό κόσμο για το καλύτερο, ασχολείται με το γονεϊκό και εκπαιδευτικό ακτιβισμό, με ιδιαίτερη ευαισθησία στα δικαιώματα και τη συμπερίληψη των μειονοτικών παιδιών (ΑμεΑ, ΑμεΕΕΑ, ΛΟΑΤΚΙ+, παιδιά πρόσφυγες, κ.α.). Παράλληλα σπουδάζει ξανά, Ανθρωπιστικές Επιστήμες στο ΕΑΠ (τμ. Ευρωπαϊκού Πολιτισμού) Είναι ιδρυτικό μέλος της γονεϊκής συλλογικότητας “Ενσυναίσθηση”, του Συλλόγου Στήριξης ΑμεΑ & ΑμεΕΕΑ Κυκλάδων “Δικαίωμα” & της (υπό ίδρυση) συλλογικότητας “Intersex Greece”. Ενεργό μέλος του Πολύχρωμου Σχολείου, είναι παράλληλα υπεύθυνη για τα ίντερσεξ δικαιώματα στο Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών. Τον Οκτώβρη του ‘17 άνοιξε στην Ελληνική Βουλή το θέμα της παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ίντερσεξ ανθρώπων, που μέχρι σήμερα παραμένουν αόρατοι για την ελληνική πολιτεία. Δραστηριοποιείται στη θεσμική και εξωθεσμική ενημέρωση & επιμόρφωση για τα δικαιώματα και την συμπερίληψη των ίντερσεξ ανθρώπων, στην ανατροφή, την εκπαίδευση, την υγεία, την εργασία.

Η Τζίνα Δημακοπούλου είναι ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια Gestalt. Αγαπημένη της φράση: «μέσω σχέσεων δημιουργούνται τα τραύματά μας μέσω σχέσεων επουλώνονται». Το ενδιαφέρον της για τα ΛΟΑΤΚΙ δικαιώματα την οδήγησε το 2017 στο Πολύχρωμο Σχολείο. Τον ελεύθερο χρόνο της καταπιάνεται με την άλλη μεγάλη της αγάπη, τη μουσική.

Συνεργασίες:

Η Μαρία Χιόνη είναι εκπαιδευτικός, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας από το 2006 μέχρι σήμερα. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας, στο Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο στο αντικείμενο «Προαγωγή & Αγωγή Υγείας» της Ιατρικής Σχολής του ίδιου Πανεπιστημίου. Η διπλωματική της εργασία είχε θέμα «ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Παρέμβαση για την πρόληψη του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού (bullying) σε μαθητές Α΄ Γυμνασίου». Έχει διοικητική εμπειρία ως στέλεχος και Υπεύθυνη του Γραφείου Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ (1999-2000). Έχει επιπλέον εκπαίδευση σε θέματα διεργασίας ομάδας, θεραπείας ομάδας, συστημικού σκέπτεσθαι, προαγωγής της οικογενειακής ζωής, ψυχικής υγείας, εξαρτήσεων, ισότητας φύλων, σχολικού εκφοβισμού (bullying), βίας, σεξουαλικής αγωγής/AIDS, lgbt ζητημάτων και ως αξιολογήτρια προγραμμάτων προαγωγής και αγωγής υγείας. Ακόμα οργανωτική εμπειρία από συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα προαγωγής και αγωγής υγείας. Επίσης έχει ερευνητική δράση, την οποία έχει παρουσιάσει σε συνέδρια, συμπόσια, ημερίδες, σεμινάρια με εισηγήσεις και ανακοινώσεις. Ακόμα έχει επιμορφωτικό έργο σε εκπαιδευτικούς, Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων και γονείς στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση όπως επίσης και σε επαγγελματίες υγείας. Έχει συγγραφικό έργο και διαθέτει εμπειρία στον σχεδιασμό, οργάνωση και υλοποίηση παρεμβάσεων πρόληψης και αντιμετώπισης των παραπάνω θεμάτων για τους τρεις πληθυσμούς στόχους της σχολικής κοινότητας (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς). Το ερευνητικό, συγγραφικό, επιμορφωτικό έργο και η εμπειρία στο πεδίο αφορά κυρίως σε ζητήματα σχολικού εκφοβισμού, σεξουαλικής αγωγής/σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου.

Η Μαργαρίτα Γερούκη είναι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας και Σχολικής Σύμβουλος στα Χανιά. Το 1999 αποσπάστηκε για πέντε χρόνια στα τμήματα μητρικής γλώσσας της Φινλανδίας. Το ενδιαφέρον της για την αγωγή υγείας και ιδιαίτερα για τη σεξουαλική αγωγή την οδήγησε, παράλληλα με την εργασία της, στο Πανεπιστήμιο της Jyväskylä (Φινλανδία) όπου το 2004 ολοκλήρωσε αρχικά προπτυχιακές σπουδές στον τομέα Επιστημών της Υγείας με ειδίκευση στην Αγωγή Υγείας και στη συνέχεια τη μεταπτυχιακή της διατριβή με θέμα τις απόψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών για τη Σεξουαλική Αγωγή στο δημοτικό σχολείο. Η παραμονή της στη Φινλανδία για οικογενειακούς λόγους και η τετραετής εκπαιδευτική άδεια από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας της έδωσαν την ευκαιρία να συνεχίσει τις σπουδές της και την ερευνητική της απασχόληση.

Το 2010 ολοκλήρωσε τις διδακτορικές της σπουδές και υποστήριξε με επιτυχία τη διδακτορική της διατριβή στην εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο του Helsinki,  τμήμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών με θέμα τα προγράμματα σεξουαλικής αγωγής. Το 2013 υποστήριξε μεταπτυχιακό τίτλο ειδίκευσης στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης γύρω από την πολιτική θεωρία και τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέμα τη σεξουαλική διαφορετικότητα ως παράγοντα προσέλκυσης ρατσιστικών συμπεριφορών.

Έχει εκδόσει μια μονογραφία για το θέμα της Σεξουαλικής Αγωγής στα ελληνικά. Επίσης άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά ενώ έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε πολλά επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι μέλος της Ένωσης για την Επιστημονική Μελέτη της Σεξουαλικότητας (www.sexscience.org) και του Δικτύου Σεξουαλικής Αγωγής (www.sexeducationforum.org.uk).

Τα τελευταία χρόνια, σε συνεργασία με διάφορους φορείς έχει συμβάλει, με ενημερώσεις σε μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων και ομιλίες της σε ημερίδες εκπαιδευτικών και γονέων, στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης και προώθησης προγραμμάτων σεξουαλικής αγωγής. Θεωρεί τη σεξουαλική αγωγή ως απαραίτητο στοιχείο της ολόπλευρης ψυχοσωματικής και πνευματικής καλλιέργειας του νέου ανθρώπου και πιστεύει πως το σχολείο μπορεί να συμβάλλει σε μια τέτοια προσπάθεια. Δεν αισθάνεται άνετα με τις κατηγοριοποιήσεις ανάμεσα στους ανθρώπους αλλά αν θα πρέπει για λειτουργικούς λόγους να τις χρησιμοποιήσει, τότε πιστεύει στις LGBTQI & Straight συμμαχίες.  www.margaritagerouki.net

.